Εννέα μήνες μετά την αρχική της παρουσία, η εργοστασιακή ομάδα της KTM MotoGP επέστρεψε στο Red Bull Ring στο Spielberg της Αυστρίας, για να ολοκληρώσει την ένατη δοκιμή. Εκτός από τον μόνιμο αναβάτη δοκιμών της ομάδας Mika Kallio, εντυπωσιακή απόδοση έκανε επίσης και ο Tom Lüthi με την KTM RC16. Προτού το MotoGP επιστρέψει στην Αυστρία στα μέσα του Αυγούστου, σε αυτές τις ιδιωτικές οργανωμένες δοκιμές, δύο ομάδες είδαν τους αναβάτες τους να εξοικειώνονται με την εντελώς πρόσφατη ασφαλτοστρωμένη πίστα. Οι ομάδες είχαν επίσης την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν ρυθμίσεις για τον αγώνα που θα διεξαγόταν αμέσως μετά τη θερινή διακοπή των τριών εβδομάδων. Ήταν επίσης η πρώτη πραγματική ευκαιρία για την εργοστασιακή ομάδα της ΚΤΜ MotoGP να εγκατασταθούν στην περιοχή πριν από την παρουσίαση του project στο ευρύ κοινό με γύρους επίδειξης και συνέντευξη τύπου στο σπίτι του Grand Prix.

 Λίγα λόγια από τον Pit Beirer (Διευθυντής Μηχανοκίνητου):

«Έχει φτάσει επιτέλους η μέρα που μπορούμε να συγκριθούμε με τους ανταγωνιστές μας και αυτό είναι ένα υπέροχο συναίσθημα. Αλλά κατ ‘αρχήν είμαστε εδώ για να συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε και μπορούμε να πούμε με σαφήνεια ότι όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο. Φυσικά είμαστε κάπως πιο αργοί από τους κορυφαίους την παρούσα στιγμή, αλλά η διαφορά δεν είναι δραματική και πρέπει να δούμε που πρέπει να βελτιωθούμε.

Το γεγονός ότι έχουμε ήδη δύο εργοστασιακούς αναβάτες τον Bradley Smith και τον Pol Espargaro με συμβόλαιο για τα επόμενα δύο χρόνια, μας κάνει ήδη να νιώθουμε πολύ σίγουροι για τους χρόνους των γύρων. Τώρα έχουμε επιπλέον τέσσερις δοκιμές στο πρόγραμμα, πριν οδηγήσουμε με τον Mika Kallio στον τελευταίο αγώνα της σεζόν στη Βαλένθια, η οποία για μας είναι επίσης άλλο ένα σημείο αναφοράς. Ο ίδιος και ολόκληρη η ομάδα έχουν πραγματοποιήσει φανταστική δουλειά το τελευταίο εξάμηνο και αυτό αντικατοπτρίζεται στα αποτελέσματα αυτής της δοκιμής».

Λίγα λόγια από τον Mike Leitner (Αντιπρόεδρος Onroad):

«Είναι φανταστικό που τώρα έχει επιβεβαιωθεί ότι βαδίζουμε προς τη σωστή κατεύθυνση. Η δοκιμή ήταν καθαρός ανταγωνισμός, διότι φυσικά όλες οι ομάδες προσπάθησαν να βρουν ένα καλό setup για το Grand Prix. Στο τέλος της δεύτερης ημέρας οι χρόνοι άρχισαν να πέφτουν και αυτό μας έδωσε την πρώτη πραγματική αναφορά. Και παρόλο που ο δρόμος προς την κορυφή θα είναι ακόμη πιο δύσκολος, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να κρυφτούμε. Υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να κάνουμε, αλλά ξέρουμε που έχει τεθεί ο πήχης. Εάν κάποιος μας έλεγε, πριν από τη δοκιμή, ότι θα ήμασταν πίσω τρία δευτερόλεπτα θα το είχαμε λάβει υπόψη μας. Το επίτευγμα αυτό είναι ακόμα πιο αξιέπαινο στην κατηγορία όπου παλεύουν για κάθε δέκατο του δευτερολέπτου».

Λίγα λόγια από τον Sebastian Risse (Τεχνικός Διευθυντής Onroad):

«Αυτή τη φορά έχουμε επικεντρωθεί σε τρία βασικά σημεία. Χρόνους, πώς οι άλλοι διαχειρίζονται τα ηλεκτρονικά και τα ελαστικά σε συνήθεις ρυθμίσεις και σε δοκιμές που είχαμε κάνει στο παρελθόν. Τεχνικώς δεν κάναμε πολλά βήματα προόδου, αλλά σημειώσαμε σημαντική πρόοδο στους χρόνους των γύρων. Κινηθήκαμε μεταξύ ενάμισι και δύο δευτερόλεπτων σε δύο ημέρες, ο οποίος για μένα στην πραγματικότητα ήταν μικρότερος από τον αναμενόμενο.

Το επόμενο βήμα ανάπτυξης θα είναι μεγάλο και θα έχει ως στόχο να ενσωματώσει όλες τις εμπειρίες μας σε μια εντελώς νέα μοτοσικλέτα. Ελπίζω ότι με αυτή την μοτοσικλέτα, και τις συνεχείς ενημερώσεις θα είμαστε καλύτερα εξοπλισμένοι για την είσοδο μας στο τελευταίο αγώνα της σεζόν, και την επόμενη IRTA δοκιμή».

Λίγα λόγια από τον Mika Kallio (Αναβάτης Δοκιμών MotoGP):

«Νομίζω ότι οι επιδόσεις μας ήταν καλύτερες από τις αναμενόμενες και η απόσταση ανάμεσα σε εμάς και τους άλλους θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη. Αλλά έχουμε πετύχει εντυπωσιακή απόδοση στις δύο ημέρες δοκιμών και διαπιστώσαμε ότι οι άλλες ομάδες ήταν επίσης σε κάποιο βαθμό εντυπωσιακές. Δεν είχαμε τεχνικά προβλήματα και αυτό σήμαινε ότι μπορούσαμε να επαναλάβουμε πολλούς γύρους σε υψηλό επίπεδο.

Τις τελευταίες δύο ημέρες ήμασταν σε θέση να κάνουμε ταχύτερους γύρους, ενώ τη δεύτερη ημέρα βελτιώσαμε τους χρόνους μας κατά ένα δεύτερο σε σχέση με την πρώτη. Αυτή τη φορά επικεντρωθήκαμε περισσότερο στο στήσιμο και λιγότερο στην εμφάνιση και αυτό με διευκόλυνε στο να πραγματοποιήσω ταχύτερους χρόνους, έτσι η αυτοπεποίθησή μου βελτιώθηκε γύρο με το γύρο. Με όλους τους άλλους αναβάτες στην πίστα διαπιστώσαμε ξεκάθαρα σε ποιους τομείς χρειαζόμασταν περαιτέρω βελτίωση. Αυτό μου επέτρεψε να ακολουθήσω κάποιους άλλους αναβάτες και να συνειδητοποιήσω αυτό που είναι τώρα απαραίτητο».

Λίγα λόγια από τον Tom Lüthi (Αναβάτης Δοκιμών MotoGP):

«Χάρη στον φυσιοθεραπευτή μου, κατάφερα να τα υποστηρίξω όλα, όσο βέβαια μου επέτρεπε η φυσική μου κατάσταση. Αλλά και η πίστα ήταν καινούργια για μένα και σε σύγκριση με το Mugello έπρεπε να δουλέψω πολύ περισσότερο πάνω στη μοτοσικλέτα. Σταδιακά την συνήθισα και συνεχώς βελτιώνομαι. Είμαι πολύ χαρούμενος με την απόδοσή μου. Κάναμε τεχνικές βελτιώσεις σχετικά με το πιρούνι, αλλά και το θέμα των ελαστικών το οποίο φυσικά ήταν πολύ σημαντικό για μένα. Αν και δεν έχω βρει ακόμα τον ιδανικό συνδυασμό με τον οποίο θα μπορώ εγώ να οδηγήσω μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορα, η αλληλεπίδραση μεταξύ των πραγμάτων, όπως ο έλεγχος του τροχού, το traction control ή η ροπή ισχύος που προκύπτει από τις αργές στροφές είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Μεταξύ άλλων, αυτό για μένα σημαίνει ότι θα πρέπει να βελτιωθεί πριν από την επόμενη δοκιμή στο Misano, αλλά όπως αναφέρθηκε κύριος στόχος μου είναι η Moto2 όπου δεν τα πήγαμε καλά πρόσφατα και θέλουμε πάλι να καλύψουμε τη διαφορά».

Λίγα λόγια από τον Alex Hofmann (Αναβάτης Δοκιμών MotoGP):

«Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς και να αναφέρουμε ότι σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα έχουμε κάνει ένα ιδανικό ξεκίνημα για το project του MotoGP. Οι γύροι που έκανα με το KTM RC16, το πρωί της δεύτερης ημέρας, ήταν φοβεροί. Η μοτοσικλέτα είναι απολύτως στο σωστό δρόμο. Μπορούμε να είμαστε πραγματικά υπερήφανοι γι΄ αυτήν την πρώτη σύγκριση, δεδομένου ότι η μοτοσικλέτα ολοκληρώθηκε πριν από εννέα μήνες. Οι αναβάτες, οι μοτοσικλέτες και οι ομάδες που εργάζονται στο 100% κατά τη διάρκεια της σεζόν, ώστε να βρίσκονται μέσα στο πλαίσιο τον δύο δευτερολέπτων αξίζουν τον σεβασμό. Και τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, η διαφορά της Yamaha και της Honda είναι επίσης εντυπωσιακή σχετικά με το τι είναι προφανώς ένα κύκλωμα Ducati, και αυτό ίσως εξηγεί επίσης γιατί η ομάδα χρησιμοποιεί έναν πομπό»

 

© 2016 Copyright on2wheels

Κείμενο: Σταύρος Κρασσάς