- Suzuki Test Ride Days 2023 - 24 Μαΐου 2023
- “We Ride As One”: Γέμισαν οι δρόμοι με Ducati - 12 Μαΐου 2023
- Ο X. Artigas της CFMOTO Racing 7ος στο GP της Ισπανίας - 12 Μαΐου 2023
Ένα νέο σύστημα έρχεται στην δημοσιότητα από την εταιρεία ETI (Evolution in Traffic Innovation) εκ Νότιας Κορέας. Το αποκαλούμενο “Rolling Barrier System”, το οποίο μετατρέπει την ενέργεια κρούσης σε περιστροφική ενέργεια και ήδη έχει εγκατασταθεί στους δρόμους της Μαλαισίας γύρω από το Subang. Το σύστημα αυτό αποτελείται από τμήμα σταθερών στρόγγυλων μπαριέρων με ράγες, περιστρεφόμενο κύλινδρο κατασκευασμένο από το υλικό EVA σε σχήμα βαρελιού με εξαιρετική δύναμη απορρόφησης, τρισδιάστατα πλαίσια και πυκνά στηρίγματα που υποστηρίζουν τα πλαίσια. Τα βαρέλια φέρουν πάνω τους αντανακλαστικές μεμβράνες για να είναι ορατά και την νύχτα από τα διερχόμενα οχήματα. Το EVA είναι ένα υλικό πιο ελαστικό, σε σχέση με άλλες ρητίνες πολυαιθυλενίου και έχει περισσότερα παρόμοια χαρακτηριστικά με το καουτσούκ. Στην πραγματικότητα, είναι ελαφρύτερο από καουτσούκ και πιο ελαστικό από ουρεθάνη, άρα το καθιστά πολύ δύσκολο στην καταστροφή του. Η προσπάθεια αυτή έχει σαν στόχο από την εταιρεία να μειώσουν τον κίνδυνο των θανατηφόρων ατυχημάτων, στα οποία κάθε χρόνο φεύγουν από την ζωή εκατομμύρια άνθρωποι.
Πώς λειτουργεί όλο αυτό;
Όταν ένα όχημα χτυπά στην προστατευτική μπαριέρα, το περιστρεφόμενο βαρέλι μετατρέπει την κρούση από το όχημα σε περιστροφική ενέργεια. Τα άνω και κάτω πλαίσια ρυθμίζουν τα ελαστικά των μεγάλων και μικρών οχημάτων για την πρόληψη του συστήματος διεύθυνσης από μια λειτουργική απώλεια. Οι ράγες των σιδηροδρόμων λειτουργούν για την απορρόφηση των κραδασμών και τα πλαίσια με την ομαλή επιφάνεια ρυθμίζουν τα ελαστικά των οχημάτων ώστε να τα καθοδηγήσουν στην κατεύθυνση κίνησης προς την πρόληψη οπίσθιων συγκρούσεων. Η τρισδιάστατη δομή του πλαισίου και οι ρυθμιστικοί βραχίονες σχήματος D διανέμουν και απορροφούν την κρούση. Τα στηρίγματα φέρουν διάστημα 0,7 m αύξηση της ισχύος, για την πρόληψη των οχημάτων από περαιτέρω εκτροχιασμό. Επίσης, το κόστος συντήρησης θα μπορεί να κρατηθεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα, καθώς τα στηρίγματα είναι ανεξάρτητα και μόνο τα κατεστραμμένα τμήματα θα πρέπει να αντικαθίστανται.
Συντάκτης: Σταύρος Κρασσάς
Newsletter on2wheels
[wysija_form id=”1″]