Από slide team
Latest posts by Από slide team (see all)

Η BMW Motorrad λανσάρισε την πρώτη σειρά enduro μοτοσικλετών με υβριδικό σύστημα κίνησης. Η νέα BMW R 1200 GS xDrive Hybrid, που βασίστηκε στο θρυλικό BMW R 1200 GS Adventure απαρτίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα που παράγει 45 ίππους και στεγάζεται στο κέντρο του μπροστινού τροχού.

Η πηγή της δύναμής της είναι ο υδρόψυκτος boxer δικύλινδρος κινητήρας που παράγει 125 ίππους στις 7.750 στροφές με μέγιστη ροπή 125Nm στις 6.500 στροφές και η οποία αποδίδεται στον πίσω τροχό μέσω του άξονα μετάδοσης κίνησης.

Το εξαιρετικό σύστημα τετρακίνησης μπορεί να λειτουργεί αυτόματα ή χειροκίνητα από τον αναβάτη μέσω του διακόπτη 2WD που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του τιμονιού και ο οποίος ενεργοποιεί το e-Drive system στο κέντρο των τροχών που λειτουργεί ως ηλεκτρικός κινητήρας και ως γεννήτρια.

Η R 1200 GS xDrive Hybrid χρησιμοποιεί μια νέα γενιά μπαταριών την BMW i, η οποία αποθηκεύει την ενέργεια που ανακτήθηκε κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Σύμφωνα με την BMW το σύστημα e-Drive στον μπροστινό τροχό τροφοδοτείται με αυτήν την ενέργεια και ο αναβάτης μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτή την πρόσθετη ενέργεια για επιτάχυνση, πέραν της ισχύς που παρέχεται από τον βενζινοκινητήρα. Χάρη σε αυτήν την προηγμένη τεχνολογία διαχείρισης, η δύναμη παρέχεται στον μπροστινό τροχό πάντα στη σωστή αναλογία και ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Επίσης, διαθέτει έναν αριθμό προγραμμάτων οδήγησης για την προσαρμογή της λειτουργίας του συστήματος τετρακίνησης και την ρύθμιση του υβριδικού συστήματος ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και το έδαφος.

Το νέο υβριδικό σύστημα xDrive, το οποίο είναι ενσωματωμένο με το σύστημα ABS της BMW Motorrad, συνέβαλε και στην βελτίωση του συστήματος των φρένων. Συγκεκριμένα η αντικατάσταση του συμβατικού διπλού δίσκου στο μπροστινό τμήμα με έναν μονό δίσκο, σε συνδυασμό με το σύστημα e-Drive στο κέντρο του τροχού βελτίωσε την ευκινησία της μοτοσικλέτας, καθώς οδήγησε στην εξοικονόμηση βάρους (2,9 κιλά). Ωστόσο το συνολικό καθαρό βάρος της μοτοσικλέτας παραμένει το ίδιο (259 κιλά).

Η BMW υπέβαλε την R 1200 GS xDrive Hybrid σε δοκιμασία πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων στις πιο δύσκολες συνθήκες οδήγησης. Τον περασμένο χειμώνα ο Reiner Scherbeck, επικεφαλής των χειμερινών δοκιμών της BMW Motorrad, αρχικά δοκίμασε την μοτοσικλέτα στο Βόρειο Ακρωτήριο και από εκεί σε όλη την παγωμένη Barrents Sea στο Βόρειο Πόλο και πάλι πίσω.

Ο Reiner Scherbeck δήλωσε:

«Μείναμε έκπληκτοι, καθώς η τετρακίνηση παρέμεινε αξιόπιστη και δεν παρουσίασε κανένα πρόβλημα ακόμα και στους -56oC. Χάρη στο λειτουργικό εξοπλισμό που παρέχει η BMW στον αναβάτη, οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν αποτέλεσαν πρόβλημα. Ενδεχομένως, το πιο συναρπαστικό συμπέρασμα που μπορούμε να αντλήσουμε από τις δοκιμές μας είναι ότι για πρώτη φορά μπορούμε να προσφέρουμε μια μοτοσικλέτα που κάνει την οδήγηση απόλαυση ακόμα και στο χιόνι. Ειδικά τα τμήματα το εμπρόσθιο σύστημα έχουν αναπτυχθεί γι΄ αυτό το σκοπό, καθώς επίσης και τα υψηλής ταχύτητας all season ελαστικά M + S. Αυτό ήταν επίσης απαραίτητο προκειμένου να πληροί όλες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για την χειμερινή λειτουργία.»

Η BMW Motorrad αναφέρει ότι η BWM R 1200 GS xDrive Hybrid θα παρουσιαστεί στο κοινό πολύ σύντομα και θα είναι διαθέσιμη στην αγορά από το δεύτερο εξάμηνο του 2017. Η τιμή, οι ειδικοί συνδυασμοί ελαστικών καθώς επίσης τα προαιρετικά χαρακτηριστικά και ο εξοπλισμός θα ανακοινωθούν σε μεταγενέστερη ημερομηνία.

Συντάκτης: Δ.Ν.