- 2ο Adventure Meeting 2023 - 21 Σεπτεμβρίου 2023
- Η Suzuki πάει τα Test Ride στα Ιωάννινα - 14 Σεπτεμβρίου 2023
- Νέο άτοκο χρηματοδοτικό για τη Vespa GTS - 24 Μαΐου 2023
Ένα χρόνο μετά την επιτυχημένη επιστροφή της νέας σειράς μοτοσικλετών της Honda, η CRF 1000L Africa Twin έχει καταφέρει να προσεγγίσει νέα «ύψη» σπάζοντας το ρεκόρ για το μεγαλύτερο υψόμετρο που επιτεύχθηκε από μια δικύλινδρη μοτοσικλέτα.
Η συγκεκριμένη αναρρίχηση διαδραματίστηκε στο ηφαίστειο Nevado Ojos del Salado (6.893 μέτρα), που βρίσκεται μεταξύ της Αργεντινής και της Χιλής στις πλαγιές του οποίου πέντε αναβάτες έσπασαν το ρεκόρ των 5.965 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Το υψηλότερο ενεργό ηφαίστειο αποτελεί συχνή επιλογή οδηγών διαφόρων οχημάτων για την κατάρριψη ενός ρεκόρ, κυρίως λόγω της δημοσιότητας που απέκτησε μετά από την επιτυχή μετεγκατάσταση του Rally Dakar από την Αφρική στη Ν. Αμερική.
Ο Fabio Mossini, πρωταθλητής enduro της ομάδας Honda Sud America επέλεξε τον συγκεκριμένο σταθμό, μετά την τελευταία του ανεπιτυχή προσπάθεια καθώς ένα «τοίχος» από χιόνι δύο μέτρων σηματοδότησε το τέλος της διαδρομής.
Μόνο τα τελευταία πέντε χρόνια, το παγκόσμιο ρεκόρ οδήγησης μοτοσικλέτας στις πλαγιές του συγκεκριμένου ηφαίστειου έχει καταρριφθεί δύο φορές, ενώ η KTM επέστρεψε πέρυσι για την επικύρωση του αντίστοιχου παγκόσμιου ρεκόρ στις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες. Το ίδιο βουνό αποτέλεσε τη βάση για τα υψομετρικά ρεκόρ αυτοκινήτων και φορτηγών το 2007 και το 2014 αντίστοιχα.
Το συγκεκριμένο υψόμετρο δεν αποτελεί ένα αδιαμφισβήτητο ρεκόρ μοτοσικλέτας, καθώς δεν ξεπεράστηκαν τα 6.471 μέτρα που είχε θέσει ο Gianfranco Bianchi το 2015 πάνω σε μία Suzuki RM-Z450. Εξακολουθεί όμως να θεωρείται ως ένα παγκόσμιο ρεκόρ για δικύλινδρη μοτοσικλέτα, δεδομένου ότι όλα τα προηγούμενα ρεκόρ τέθηκαν με μονοκύλινδρες enduro μοτοσικλέτες.
Στην πραγματικότητα, το πιο σημαντικό γεγονός παραμένει ότι στην Africa Twin που χρησιμοποίησε ο Mossini δεν είχε πραγματοποιηθεί καμία αλλαγή στην τροφοδοσία του καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι το διαθέσιμο σύστημα ψεκασμού (injection) μπόρεσε να χειριστεί την απώλεια οξυγόνου σε αυτά τα ύψη.
Συντάκτης: Δ.Ν.
Φωτογραφίες: Honda, Metzeler