- Η Suzuki πάει τα Test Ride στα Ιωάννινα - 14 Σεπτεμβρίου 2023
- Νέο άτοκο χρηματοδοτικό για τη Vespa GTS - 24 Μαΐου 2023
- Test ride με το Yamaha NEO’s Dual Battery σε όλη την Ελλάδα - 24 Μαΐου 2023
Η Bosch είναι μια εταιρεία που έχει συμβάλλει σε πολλούς τομείς της τεχνολογίας της μοτοσικλέτας και αναμφισβήτητα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της πρόσφατης τάσης προς την επέκταση της τεχνολογίας σε λειτουργίες ασφαλείας. Σε μια πρόσφατη συνέντευξη που παραχώρησε ο Geoff Liersch, επικεφαλής της επιχειρηματικής μονάδας της Bosch, ανέφερε ορισμένες καινοτομίες που πρόκειται να εισαχθούν ή έχουν ήδη εισαχθεί στην αγορά και αφορούν την ασφάλεια των μοτοσικλετών.
Ενσωματωμένο Smartphone
Τόσο η BMW και KTM θα χρησιμοποιήσουν όργανα της εταιρείας Bosch για το 2017. Δεδομένου ότι τα χαρακτηριστικά αυτά θα απαιτούν μεγαλύτερη χρήση της οθόνης, η Bosch αναβάθμισε την διαδικασία παραγωγής της TFT. Κατά το παρελθόν η οθόνη LCD και το γυαλί της οθόνης ήταν ξεχωριστά κομμάτια και το μικρό κενό που υπήρχε μεταξύ τους ενεργούσε ως μονωτής, παγιδεύοντας τη θερμότητα. Πλέον η οθόνη LCD συνδέεται άμεσα με το γυαλί, προσφέροντας δύο πλεονεκτήματα. Πρώτον, βελτιώνει τη χρηστικότητα μειώνοντας τις αντανακλάσεις και δεύτερον αυξάνει την διάρκεια ζωής της μονάδας. Σύμφωνα με τον Liersch, δεν υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις στη λειτουργία με αυτήν την αλλαγή, εκτός από την αύξηση του κόστους παραγωγής.
Σύστημα mySPIN για κλήσεις έκτατης ανάγκης
Η οθόνη TFT της Bosch, που αρχικά είχαμε δει στις BMW μοτοσικλέτες, μετατίθεται και στα μοντέλα της KTM 2017, καθώς το συναρμολογούμενο smartphone σύστημα mySPIN της Bosch θα αξιοποιηθεί και στις δύο εταιρείες. Μετά τη σύνδεση του τηλεφώνου με το σύστημα mySPIN της μοτοσικλέτας, η οθόνη της μοτοσικλέτας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πρόσβαση σε λειτουργίες του τηλεφώνου. Η πρόσβαση σε αυτές τις εφαρμογές πραγματοποιείται είτε από την οθόνη αφής, είτε από τα χειριστήρια του τιμονιού. Η ευελιξία του mySPIN επιτρέπει σε κάθε κατασκευαστή να καθορίσει ποιες εφαρμογές έχουν πρόσβαση στα συστήματα της μοτοσικλέτας μέσω της χρήσης μιας επεκτάσιμης λίστας εφαρμογών.
Ως παράδειγμα για το πώς θα ενταχθεί η εφαρμογή mySPIN στην οδήγηση, αναφέρετε ότι μπορεί να ενημερώσει τον αναβάτη όταν η στάθμη του καυσίμου είναι χαμηλή, καθώς επίσης και να του επισημάνει τα κοντινά πρατήρια καυσίμων. Η σύνδεση της εφαρμογής με τον τηλεφωνικό κατάλογο του αναβάτη θα του επιτρέπουν επίσης να αγνοήσει μη ουσιώδη τηλεφωνήματα και να επικεντρώνεται στην οδήγηση της μοτοσικλέτας του, ρίχνοντας απλά μια ματιά στην οθόνη αφής όταν χτυπά το τηλέφωνο.
Στο μέλλον, το σύστημα CCU (Connectivity Control Unit) που χρησιμοποιεί η BMW για τις τηλεφωνικές κλήσεις έκτακτης ανάγκης, θα επιτρέψει στους αναβάτες με Bluetooth διαφορετικής εταιρείας να επικοινωνούν μέσω του συστήματος CCU ως μεσάζων. Επιπλέον, το σύστημα θα επικοινωνεί και με άλλες μοτοσικλέτες μέσω του ενσωματωμένου Wi-Fi το οποίο έχει μεγαλύτερη εμβέλεια από το Bluetooth.
Τεχνολογία ABS
Το ABS διατέθηκε σε διάφορες μορφές στην high-end αγορά και σταδιακά τοποθετήθηκε και σε μοτοσικλέτες μικρότερης αξίας. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2017 όλες οι μοτοσικλέτες με κυβισμό άνω των 125cc θα πρέπει να χρησιμοποιούν ABS, το 2018 θα ακολουθήσουν η Ιαπωνία και η Ινδία και το 2019 η Ταϊβάν.
Το ABS 10 της Bosch ανακοινώθηκε στην EICMA το 2015, ενώ το 2016 παρουσιάστηκαν οι πρώτες μοτοσικλέτες παραγωγής που χρησιμοποιούν ABS 10. Το 2017 θα είναι διαθέσιμο στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ θα περιλαμβάνεται επίσης στο Kawasaki Versys-X 300 και στη Suzuki GSX-S125 ABS. Το ABS 10 είναι 30% ελαφρύτερο και 45% μικρότερο σε σχέση με το προηγούμενο ABS 9.
Συντάκτης: Δ.Ν.