Ο Leon Haslam προέρχεται από ένα υπόβαθρο πρωταθλητών αγώνων. Ο πατέρας του ο Ρον, κέρδισε τρεις παγκόσμιους τίτλους και αγωνίστηκε στο υψηλότερο επίπεδο του Grand Prix, στο Isle of Man και στον πιο απαιτητικό αγώνα Endurance του κόσμου παίρνοντας την δεύτερη θέση στο Suzuka 8 Hours του 1979. Τώρα ο Leon επιστρέφει στη Suzuka και θα παρακολουθήσουμε αν το όνομα της οικογένειας Haslam μπορεί ακόμη μια φορά να αναφερθεί στη θέση των επισήμων, αφού ο ίδιος είναι ήδη μέρος μιας νικήτριας ομάδας στις δύο προηγούμενες περιπτώσεις.

Ακολουθούν οι σκέψεις του Leon σχετικά με τον επερχόμενο αγώνα στον οποίο φαίνεται να ανταγωνίζονται τις ομάδες Kawasaki, συμπεριλαμβανομένης της ομάδας SRC και Bolliger Kawasaki μεταξύ αυτών.

Τέστ για Suzuka

«Η ομάδα έχει κάνει μέχρι τώρα κάποιες καλές δοκιμές. Συγκεκριμένα πριν λίγες μέρες στην πίστα που ονομάζεται Okayama που βρίσκεται στα δυτικά του εργοστασίου Akashi της Kawasaki και στην ίδια την πίστα της Suzuka που βρίσκεται στα ανατολικά και είναι αρκετά κοντά για πολλούς ανθρώπους από το εργοστάσιο για να έρθουν και να παρακολουθήσουν τον αγώνα. Έχω συνηθίσει την Ninja ZX-10R με την οποία θα αγωνιστούμε σύντομα, εάν και είναι διαφορετική από την Βρετανική Superbike ZX-10R, την οποία οδήγησα φέτος στο Ηνωμένο Βασίλειο για την ομάδα JG Speedfit.

Η Suzuka 8 Hour είναι καταπληκτική. Έχει ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών ρυθμίσεων για τον αναβάτη με σύστημα traction control, anti-wheelie, auto-blipper, έτσι ώστε να μην χρησιμοποιήσουμε τον συμπλέκτη. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι ότι για τον συγκεκριμένο αγώνα θα χρησιμοποιήσουμε ελαστικά της Bridgestone, τα οποία θα πρέπει να συνηθίσω, καθώς στην UK είχαμε χρησιμοποιήσει διαφορετικά ελαστικά. Από γενικής απόψεως, έμεινα έκπληκτος με το πόσο γρήγορα η Ninja συγκρίθηκε με πολλές άλλες διάσημες ομάδες, κατασκευαστές και συναδέλφους ανταγωνιστές, καθώς όπως ανέφερα το ηλεκτρονικό πακέτο είναι πολύ καλό.

Έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε πριν από τον αγώνα, όσον αφορά κυρίως λεπτομερείς ρυθμίσεις, μετά τη συλλογή όλων των δεδομένων που προήλθαν από τις δοκιμές μεταξύ των τριών αναβατών της ομάδας. Εμείς, ως επί το πλείστον, ζητήσαμε τα ίδια πράγματα από τους μηχανικούς της Kawasaki όσον αφορά τις ρυθμίσεις της μηχανής και τις αλλαγές στα ηλεκτρονικά. Οι συμπαίκτες μου και το προσωπικό στήριξης της Kawasaki δουλεύουν πολύ  σκληρά.

Από την άποψη του ανταγωνισμού και αφού ελεγχθεί η μοτοσικλέτα εκτενώς, νομίζω ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση για το ψηλότερο σκαλί του βάθρου στη Suzuka. Είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να παλέψουμε για τις πρώτες θέσεις και νομίζω ότι μια νίκη είναι πιθανή. Θα ήταν μια μεγάλη προσωπική επιτυχία για μένα και σε αυτό στοχεύω».

Αγώνας Suzuka 8 Hour

Ο Endurance Suzuka 8 είναι ένας διάσημος αγώνας. Είμαι τόσο περήφανος που με προσκάλεσαν να οδηγήσω για την Kawasaki, μαζί με τόσο διάσημους και έμπειρους συμπαίκτες. Έχω αγωνιστεί και στο παρελθόν με άλλο κατασκευαστή και θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου που έτρεξα, ήδη δυο φορές, με την νικήτρια ομάδα, επομένως έχω καλή εμπειρία από τον αγώνα. Στην πραγματικότητα, είμαι ο μόνος Άγγλος αναβάτης που κέρδισα τον αγώνα δύο φορές, το 2013 και το 2014.

Η κύρια διαφορά μεταξύ ενός αγώνα Superbike και του Endurance Suzuka 8 Hour είναι ότι εξαρτάται σε μικρότερο βαθμό από ένα άτομο. Είναι περισσότερο μια ομαδική προσπάθεια. Έχω δύο συμπαίκτες τον Akira Yanagawa και τον Kazuki Watanabe που θα μοιραστούν την οδήγηση. Είναι ένας σκληρός αγώνας. Μόλις μία ώρα γύρω από την Suzuka με την ζέστη, την υγρασία και με τον ρυθμό που διεξάγεται ο αγώνας, σίγουρα υπάρχουν επιπτώσεις στο σώμα σου.

Μου αρέσει η προπόνηση έτσι κι αλλιώς και κατά τη διάρκεια του έτους προπονούμαι πολύ σκληρά, όμως για αυτόν τον αγώνα θα πρέπει να αλλάξεις τον τρόπο προσέγγισής σου σωματικά και ψυχικά. Οι διατροφικές σου συνήθειες αλλάζουν και επίσης έχεις μια πλήρη ομάδα ανθρώπων που σε προσέχουν έτσι ώστε να διασφαλίσουν ότι μπορεί να φτάσεις στο κορυφαίο επίπεδο του αγώνα Endurance.

Η πρόκληση με συναρπάζει και το παίρνω στα σοβαρά. Πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα πίνω νερό, όσο πιο συχνά μπορώ, και λαμβάνω συμπληρώματα διατροφής. Πάντα ζυγιζόμαστε πριν και μετά τις δοκιμαστικές περιόδους και από την προηγούμενη εμπειρία μου στην Suzuka περιμένω δραματικές αλλαγές στο σώμα μου, κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Στο Endurance Suzuka 8 Hours 2014 έπινα μια τεράστια ποσότητα 8 λίτρων νερού και ηλεκτρολύτες καθ΄ όλη τη διάρκεια της μέρας και παρόλα αυτά έχασα 5 κιλά σε βάρος, λόγω της ζέστης και της άσκησης. Ακόμη και κατά τη διάρκεια των δοκιμών έχασα 3 κιλά και ήπια συνολικά 25 λίτρα νερού. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να παρακολουθούν την κατανάλωση, να γνωρίζουν το σώμα σας, έτσι ώστε να είστε πλήρως σε φόρμα και εγρήγορση για πάνω από 8 ώρες ανταγωνισμού.

Γενικά ανυπομονώ για το Endurance Suzuka 8 Hour 2016 με την Kawasaki, με μια τόσο ισχυρή ομάδα και έμπειρους συμπαίκτες. Έχουμε μια δυνατότητα να επιτύχουμε και όταν τελειώσει ο αγώνας εύχομαι και οι τρεις μας να βαδίσουμε προς το βάθρο».

© 2016 Copyright on2wheels

Κείμενο: Σταύρος Κρασσάς